ПАМ'ЯТКА
НАЦІОНАЛЬНИЙ КУТОЧОК У МОЛОДШІЙ ГРУПІ
1. Ляльки - дівчинка і хлопчик - у національному вбранні.
2. Вироби народних промислів України:
• посуд: миска, полумисок, горщик, макітра, глечик, куманець, барильце, горнятко (посуд можна ставити на рушник-стирок, на святковий рушник у дні свят);
• іграшки;
• музичні дитячі народні інструменти — яворівські сопілка, дзиґа, свищики (різної форми);
• писанки (виставляють напередодні Великодніх свят).
• Альбом «Українські казки», у якому розміщуються
ілюстрації до народних казок (ілюстрації з казок поповнюються поступово).
• Макет подвір'я з українською хатою, спорудами для
свійських тварин та фігурки тварин.
Виставляється по 1-2 предмети кожного виду виробу,
протягом року змінюються на інші або змінюються на
такі самі вироби, але з іншим розписом тощо.
5.Дидактичні ігри, наприклад, «Збери з частин ціле» (іграшки).
Важко сказати, хто і коли вперше почав ліпити. Відомо лише, що за свій перший матеріал для ліплення людина обрала глину. Спочатку то були вжиткові вироби – різноманітний посуд, а вже згодом з’явилися глиняні прикраси і іграшки.
У північних країнах здавна й досі, коли на радість дітям випадає мокрий сніг, у дворах зростають справжні снігові містечка. А в теплих краях на березі моря влаштовують конкурси скульптур з піску. В садочку можливо використовувати і сніг, і пісок, але в основному на заняттях використовується глина, пластилін та солоне тісто.
Своєрідність ліплення полягає у тому, що за допомогою цього виду діяльності передається форма предмета в трьох вимірах.
Діти з задоволенням ліплять людей, тварин, посуд, транспортні засоби, овочі, фрукти, іграшки. Предмети, які вони створюють можливо використовувати в ігровій діяльності.
Літо є найбільш сприятливим періодом для укріплення здоров’я, загартування та всебічного розвитку дітей. Для забезпечення успішного літнього відпочинку та оздоровлення дітей в умовах дошкільного навчального закладу необхідно визначити завдання роботи ДНЗ на літо та провести відповідну підготовчу роботу, яка передбачає:
Вплив музики на розвиток творчої діяльності дітей дуже великий. Музика викликає у дітей емоційний відгук раніше інших видів мистецтва. Музичне виховання сприяє розвитку мови, емоцій, рухів, дає дітям радість, спонукає до активності, збагачує яскравими художніми враженнями. Музика приносить задоволення навіть 3-ох-4-ох місячному немовляті: спів, звуки металофона викликають у немовляти спочатку зосередження, а потім посмішку. Чим старше діти, тим яскравіші і багатші позитивні емоції, викликані музикою.
Дошкільне дитинство – пора найбільш оптимальна для залучення дитини до світу прекрасного. Величезне значення в зв'язку з цим набуває особистість вихователя. Від його морального обліку, рівня знань, професійної майстерності і досвіду залежить кінцевий результат виховання дошкільника.
Педагогу-вихователю важливо не тільки розуміти і любити музику, вміти виразно співати, ритмічно рухатися і в міру своїх можливостей грати на музичних інструментах. Найсуттєвіше – вміти застосувати свій музичний досвід.
Значення занять у формуванні мовленнєвої компетенції дошкільників
Мовленнєва компетенція — це вміння на практиці доречно користуватися мовою (висловлювати свої думки, бажання, наміри, прохання тощо), використовувати для цього як мовні, так і позамовні (міміка, жести, рухи) та інтонаційні засоби. Це полікомпонентний утвір, що містить такі компетенції:
- лексичну (наявність певного запасу слів у межах вікового періоду, їх доречне застосування, вживання засобів мовної виразності: приказки, прислів'я, фразеологізми, епітети, порівняння);
- фонетичну (правильна звуковимова, розвинений фонематичний слух, володіння інтонаційними засобами виразності);
- граматичну (практичне вживання відповідних граматичних форм рідної мови: рід, число, відмінки, час тощо);
- діамонологічну (розуміння зв'язного тексту, вміння відповідати та звертатися із запитаннями, вести діалог, складати різні види розповідей, переказувати).