УПРАВЛІННЯ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ
АДМІНІСТРАЦІЇ
П А М Я Т К А
ПОРЯДОК ДІЙ НАСЕЛЕННЯ
У РАЗІ ОГОЛОШЕННЯ ЕВАКУАЦІЇ
ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ЕВАКУАЦІЇ
Отримавши інформацію про надзвичайну ситуацію та початок евакуації, населення зобов’язане підготувати себе та житло до евакуації, негайно залишити свої квартири і власні будинки.
Підготувати себе – це означає взяти:
- документи (паспорт, військовий квиток, документ про освіту, трудову
книжку або пенсійне посвідчення, свідоцтво про народження) цінності і
гроші;
- аптечку з необхідними ліками;
- продукти харчування і воду з розрахунку на 3 доби (потрібно брати
продукти, що не швидко псуються, зручно зберігаються і не потребують
тривалого готування перед вживанням – консерви, концентрати, галети,
сухарі, печиво. Воду доцільно зберігати у флязі).
Із речей береться найбільш необхідне:
- одяг (необхідно взяти теплі (вовняні) речі, натільну білизну навіть
якщо евакуація провадиться влітку);
- взуття (зручне, за сезоном);
- предмети першої необхідності.
Усі речі і продукти харчування повинні бути запаковані у «тривожну
валізу» так щоб її зручніше було нести.
На кожен мішок, рюкзак прикріпіть етикетку з вказівкою прізвища,
імені, по батькові, адресу постійного місця проживання i кінцевого пункту
евакуації. На бирці для дитячих речей, крім того, вкажіть рік народження
дитини.
Дітям дошкільного віку вкладається в кишеню або пришивається
до одягу записка, де зазначається прізвище, ім’я, по батькові, рік
народження, домашня адреса, а також ім’я та по батькові матері
і батька.
І ДЕНЬ ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ |
|||
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
І половина дня |
- Бесіда з дітьми про рідну домівку, про членів їхніх родин; - Заняття «Свої та чужі». Роз’яснення правил спілкування з близькими та чужими людьми. - Читання казки С.Маршака «Казка про неслухняне мишеня». |
- Психологічна гра «Ланцюжок компліментів для рідних людей»; - Бесіда за змістом відомих художніх творів («Троє поросят», «Колобок»). - Рухливі ігри «Пташка і кіт», «Зайці і Вовк». - Читання казки «Котик і Півник». - Заняття «Свої та чужі». |
- Спостереження за незнайомими перехожими біля дитячого садка (Як їх можна назвати? Чи можна зрозуміти наміри цих людей за їхнім зовнішнім виглядом?). - Моделювання ситуації «Чужий дзвонить у двері»; - Заняття «Увага незнайомці»; - Рухлива гра «Хитра лисиця». |
Прогулянка |
- Сюжетно-рольова гра «Сім’я», закріпити правила поведінки дитини, коли вона сама вдома; - Дидактична гра «Мій телефонний довідник» (101, 102, 103, 104); - Рухлива гра «Горобчики і кіт», «Кіт і миші». |
- Дидактична гра «З ким можна спілкуватися, а з ким ні»; - Сюжетно-рольова гра «Магазин», закріпити знання правил ввічливого і обачного спілкування з незнайомцями. |
- Дидактичні ігри «Свої – чужі», «Який, яка, яке, які?», закріпити знання правил безпечної поведінки. - Спостереження за поведінкою дітей середньої групи, як граються. Моделювання ситуації «Можна – не можна». |
ІІ половина дня |
- Психогімнастика «Усміхнемося мамі»; - Перегляд казки «Колобок», інсценованої дітьми старшої групи, складання разом з дітьми позитивної кінцівки казки; - Малювання малюнків за сюжетом казки «Колобок». |
- Психогімнастика «Мовчазна розмова»; - Читання казки «Червона шапочка», обговорення її змісту; - Розв’язання проблемної ситуації «Катруся їде в гості», закріпити правила поведінки з незнайомими людьми. |
- Театралізована діяльність «Котик і Півник»; - Гра-тренінг «Телефонна розмова»; - Індивідуальна робота: обговорення з дітьми прислів’я «З добрим дружи, а лихого стережись»; - Дидактична гра « Добро – зло». |
ІІ ДЕНЬ ДИТИНА ВДОМА |
|||
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
І половина дня |
- Бесіда про небезпечні предмети, які є на кухні; - Дидактична гра «Відгадай за описом» (електроприлади); - Бесіда з дітьми про предмети в групі, якими не можна гратися; - Заняття «Електричні помічники вдома»; - Зображувальна діяльність «Мої улюблені іграшки». |
- Бесіда на тему «Мийні засоби всякі – це не іграшки малятам»; - Дидактична гра «Знайди речі, які можуть становити небезпеку»; - Екскурсія-огляд пральні. - Сюжетна гра «Приберемо ляльку Машу» (прання лялькового одягу); - Заняття «Часом гра не доводить до добра». |
- Бесіда про правила безпечного користування механічними та електричними побутовими приладами, медикаментами; - Екскурсія-огляд до пральні. Ознайомлення зі специфічним обладнанням, акцентування уваги на важливості дотримання правил техніки безпеки при його використанні; - Дидактична гра «Що можна, а що ні», закріплення правил обережної поведінки в домашньому побуті. |
Прогулянка |
- Огляд майданчика. Звернути увагу дітей на небезпечні місця; - Сюжетно-рольова гра «Сім’я», закріпити знання про безпечне використання побутових приладів; - Дидактична гра «Чим можна гратися на прогулянці, а чим ні». |
- Дидактична гра «Хороші і погані іграшки»; - Моделювання ситуацій «Гра на балконі, на вікні»; - Малювання на асфальті «Пожежна машина»; - Рухливі ігри «Цілься краще», «Кеглі». |
- Екскурсія-огляд території ДНЗ. Перевірити чи немає небезпечних предметів; - Сюжетно-рольова гра «Діти захворіли», закріпити знання користування домашньою аптечкою (тільки в присутності дорослих); - Ігри-естафети «Швидка допомога», «Рятівники поспішають на допомогу». |
ІІ половина дня |
-Читання віршів, відгадування загадок про електропобутові прилади; - Дидактична гра «Безпечні та небезпечні розваги маленьких звірят»; - Розглядання малюнків із зображенням пожежного транспорту та дії пожежників; |
- Театральна вистава «Кицькин дім»; - Дидактична гра «Хто з дітей чинить неправильно»; - Дидактична гра «Що кому потрібно для роботи»; - Конструювання електроприладів з будівельного матеріалу. |
- Розфарбовування схематичних малюнків із зображенням небезпечних побутових приладів; - Сюжетно-рольова гра «Школа екстремальних ситуацій»; - Моделювання ситуації «Сам удома»; - Закріпити номера телефонів потрібних в надзвичайних ситуаціях. |
ІІІ ДЕНЬ ДИТИНА І ПРИРОДА |
|||
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
І половина дня |
- Дидактична гра «Одягни ляльку на прогулянку», закріпити знання про сезонний одяг; - Вивчення заклички «Іди, іди, дощику»; - Спостереження за станом погоди, що може бути небезпечним? - Читання віршів про природу лісу; - Розгляд малюнків про мешканців водойм. |
- Бесіда «Чиста вода – здорове життя»; - Досліди з водою та повітрям; - Розгляд картин відомих художників з зображенням природних явищ, бесіда за їх змістом; - Оглянути календар природи в групі, зробити висновки. |
- Бесіда «Як зберегти чисте повітря на планеті»; - Розповідь вихователя «Обережно: гроза, буревій»; - Вправа: «Придумай іншу казку. Що було б, якби герої знали правила поведінки в лісі» («Червона Шапочка», «Колобок», «Пан Коцький»). |
Прогулянка |
- Малювання: «Веселий дощик»; - Ігри з повітрям і водою; -Заняття на тему: «Щоб здоровим бути, треба загартовуватися»; - Дидактична гра: «Допоможемо Незнайці» (вибрати місця біля водойм, де можна безпечно гратися). |
- Бесіда на тему: «Лікарські рослини», розглянути зображення; - Дидактична гра: «У повітрі, воді та на суходолі»; - Малювання: «Весняний день» (явища природи). |
- Бесіда на тему «Усі ми природі друзі»; - Дослідницька діяльність «Визначення сили вітру» (вітрячки, смужки паперу, стрічки); - Рухливі ігри «Шпаки», «Відгадай чий голосок»; - Заняття на тему: «Щоб бути здоровим…» |
ІІ половина дня |
- Бесіда за картиною «На прогулянку до озера», ознайомити дітей з правилами поведінки біля води, вчити, що треба охороняти водойми: не кидати сміття; - Дидактична гра: «Хто де живе» (мешканці водойм). |
- Зображувальна діяльність «У природи немає поганої погоди» (природні явища, обговорити, коли вони можуть бути небезпечними); - Бесіда: «Хто робить правильно, хто ні»; - Пам’ятка: «Правила поведінки в лісі». |
- Гра за ТРВЗ «Що було б, якби…» (не було б сонечка, не було б вітру, постійно йшов дощ…); - Природоохоронна бесіда «Щоб я зробив, щоб наш садок був кращий»; - Рухливо-творча гра «Рятувальники». |
ІV ДЕНЬ ДИТИНА І ВУЛИЦЯ |
|||
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
І половина дня |
- Спостереження за легковими та вантажними автомобілями, які рухаються біля території дитячого садка; - Розглядання непередбачуваних ситуацій зі звірятами на дорозі за серією картин «Азбука дорожнього руху»; - Рухлива гра «Горобчики і автомобілі»; - Заняття «У гості до бабусі», закріпити правила безпечної поведінки в громадському транспорті. |
- Спостереження за транспортом спеціального призначення, що рухається поблизу території закладу; - Заняття «Світлофор та зебра – наші помічники»; - Сюжетно-рольова гра «Водії»; - Дидактична гра «Куди їдуть машини»; - Настільна гра «Назви знак»; - Рухлива гра «Пішоходи і машини». |
- Бесіда на тему «Як ми їхали з батьками»; - Заняття «Дорожні знаки – азбука для водіїв і пішоходів»; - Ігри на майданчику дорожнього руху; - Вирішення проблемних ситуацій, які можуть трапитися на дорозі; - Рухлива гра «Кольорові автомобілі». |
Прогулянка |
- Ігрова ситуація «Пішохідний перехід»; - Розповідь вихователя про правила дорожнього руху «По дорозі – з дорослим за руку»; - Проблемна ситуація «Лялька загубилася»; - Дидактична гра «Хто як рухається». |
- Цільова екскурсія до проїжджої частини дороги, закріплення правил поведінки водіїв і пішоходів; - Сюжетно-рольова гра «Наша вулиця»; - Дидактична гра «Знайди колір світлофора». |
- Цільова екскурсія до проїжджої частини дороги, закріпити види транспорту; - Рухлива гра «Стій! Увага! Рушай!»; - Сюжетно-рольові ігри «Залізничний вокзал», «Аеропорт». |
ІІ половина дня |
- Читання творів М. Познанської «Світлофор», Л.Яковенко «Ми граємо»; - Самостійна художня діяльність: малювання світлофора; - Настільні ігри «Склади дорогу», «Куди їде автомобіль»; - Тренінг «Перейди правильно дорогу»; - Конструктивні ігри «Гараж», «Дороги». |
- Читання твору С.Маршака «Світлофор»; - Креативна діяльність «Автомобіль майбутнього», малювання; - Рухливі ігри «Пішоходи і автомобілі», «Горобчики і автомобілі»; - Психогімнастика «Звуки дороги». |
Читання творів В.Клименка «Хто найважливіший на вулиці»; - Самостійна художня діяльність «Безпека на дорозі», оформлення виставки малюнків; - Брейн-ринг «Діти і вулиця»; - Сюжетно-рольова гра «Подорож». |
V ДЕНЬ ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ |
|||
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
І половина дня |
- Дидактичні ігри « У саду чи на городі», «Відгадай на дотик»; - Сюжетно-рольова гра «Овочевий ринок»; - Ліплення «Смачні та корисні фрукти»; - Закріплення правил миття рук та обличчя у повсякденні; - Читання вірша Г Бойка «Здоровим будь». |
- Розповідь вихователя про користь овочів, фруктів та правила їх вживання; - Дидактична гра « Відгадай за смаком»; - Сюжетно-рольова гра «кухарі»; - Заняття «Вітаємо мило духмяне і рушничок полотняний; - Читання оповідання Д.Орлової «П’ять справ перед сном». |
- Психогімнастика «Заводні іграшки»; - Бесіда про небезпеку брудних рук; -Заняття «Здоров'я дітей – майбутнє країни»; - Сюжетно-рольова гра «Лікарня». |
Прогулянка |
- Психогімнастика «Неслухняні ведмедики»; - Дидактичні ігри «Де чий ніс», « Чий голосок»; - Розповідь вихователя «Помічники людини – очі, вуха, ніс»; - Розгляд води в калюжах, закріпити знання про небезпеку брудної води; |
- Бесіда про користь загартування, збереження здоров'я дітей; - Дидактична гра «Знайди предмет із заплющеними очима»; - Рухлива гра «Заборонений рух»; - Розповідь твору М.Коцюбинського «Десять робітників». |
- Бесіда про лікарські рослини; - Дидактичні ігри «Вершки та корінці», «З якого дерева плід»; - Бесіда за змістом твору І.Січовика «Хліб чи халва»; - Вивчення вірша Г.Бойка «Носовичок»; - Читання твору К.Чуковського «Мийдодир». |
ІІ половина дня |
- Сюжетно-рольова гра «Моя квартира», розширювати знання про необхідність дотримання чистоти в приміщенні; - Малювання «Носовичок для ляльки»; - Рухлива вправа «Якщо хочеш бути здоровим, роби так». |
- Дидактична гра «Щоб здоров'я добре мати, про здоров'я треба дбати»; - Моделювання ситуації про послідовність дій щодо дотримування розпорядку дня; - Сюжетно-рольова гра «Сім'я», закріпити набуті знання про ведення здорового способу життя. |
- Дидактична гра «У кого що болить», вчити надавати першу допомогу; - Драматизація казки «Лікар Айболить»; - Колективна робота зі створення книжки «Що робити, щоб не хворіти»; - Рухливі ігри «Ми веселі дошкільнята», «Хто далі стрибне». |