
ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ТИЖНЯ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ у ЗДО»Дружба» з 10.11.2025 – 14.11.2025 року
|
Ранній вік та молодші групи |
Середні групи |
Старша група |
|
|
10.11 |
«Азбука автомобільних доріг» |
||
|
1.Ігрове заняття: «Транспорт та його роль в житті людини» 2.Дидактична гра «Знайди автомобіль за описом» 3.Спостереження на прогулянціза дорогою (проїжджа частина, тротуар) 4.Розгляд серій малюнків «На вулицях міста». 5.ПДД «Живий світлофор». 6. Читання твору Т. Александрової «Світлофор Моргайко» 7.Рухлива гра «Дві машини» |
1.Ігрове заняття: «Транспорт та його роль в житті людини» 2.Дидактична гра «Знайди автомобіль за описом» 3.Соціально-природнича діяльність з пріоритетом безпеки життєдіяльності «Машини спеціального призначення». 4.Тренінг «Довеземо іграшки до садочка» (намакеті). 5.Читання твору Т. Александрової «Світлофор Моргайко» |
1.Ігрове заняття: «Транспорт та його роль в житті людини» 2.Д/г «Пасажиром бути не просто». 3.Соціально-природнича діяльність з пріоритетомбезпеки життєдіяльності «Правила дорожні знать повинен кожний». 4.Читання твору Т. Александрової «Світлофор Моргайко» |
|
|
11.11 |
«Ми – пішоходи та пасажири» |
||
|
1. Інсценізація «Ми їдем, їдем, їдем» (ознайомлення з різними видами транспорту та правилами поведінки в транспорті). 2. Творчезавдання «Розфарбуй автомобіль». 3.Ігри з будівельним матеріалом «Дорога» 4.Дидактична гра «Червоний, жовтий, зелени». |
1.Театралізоване заняття «Поїздка до бабусі» (правила безпечної поведінки в транспорті). 2. Д/г «Пасажиром бути не просто». 3.Творча гра « Побудуй гараж сучасний для автомобіля». 4.Читання творів Н. Кончаловської «Перехід», «Самокат» 5.Перегляд мультфільмів: «Уроки тітоньки Сови. Школа вуличних наук» . |
1. Бесіда «Вулиці нашого міста»(розглядання фотоальбому). 2.Складання розповіді «Вулиці міста». 3.ТРВЗ «Випадокна дорозі. Що було б, якби...». 4.Читання творів Н. Кончаловської «Перехід», «Самокат» 5.Перегляд мультфільмів: «Уроки тітоньки Сови. Школа вуличних наук» . |
|
|
12.11 |
«Моя безпека на дорозі» |
||
|
1.Бесіда - заняття «Перейдемо вулицю». 2. Р\г «Автомобілі». 3. Малювання з батьками «Моя сім’я за безпеку дорожнього руху». 4. Бесіда з батьками: «Дисципліна дорослих навулиці – запорука безпеки дитини». 5.Перегляд відео «Пішохідний перехід» 6.Сюжетно-рольова гра «Водій» |
1. Заняття-подорож «Малече стій, не вибігай, в м’яча на вулиці не грай». 2. Малювання з батьками «Моя сім’я за безпеку дорожнього руху». 3.Бесіда з батьками: «Дисципліна дорослих на вулиці– запорука безпеки дитини». 4.Дидактична гра «Знайди потрібний знак» 5.Читання творів В. Паронової «Острівок небезпеки», «Зебра», «Переходимо вулицю». 6.Сюжетно- рольова гра «Подорож рідним містом». |
1. Заняття-подорож «Малече стій, не вибігай, в м’яча на вулиці не грай». 2. Малювання з батьками «Моя сім’я за безпеку дорожнього руху». 3.Бесіда з батьками: «Дисципліна дорослих на вулиці– запорука безпеки дитини». 4.Дидактична гра «Знайди потрібний знак» 5.Читання творів В. Паронової «Острівок небезпеки», «Зебра», «Переходимо вулицю». 6.Сюжетно- рольова гра «Подорож рідним містом». |
|
|
13.11 |
«Небезпека вулиць та доріг» |
||
|
1.Заняття «Заборонено і дозволено». 2. Конструювання «Склади дорогу». 3. Оновлення куточків, тематичних папок з вивченняПДР в групі. 4.Перегляд ілюстрацій «Дорожні знаки» 5.Рухлива гра «Кольорові автомобілі» |
1.Інтегроване заняття «Сигнали світлофора». 2.Знайомство з віршованими правилами «Абетка безпеки». 3.Оновлення куточків, тематичних папок з вивченняПДР в групі. 4.Моделювання проблемних ситуацій «Переходимо вулицю». 5.Рухлива гра «СТІЙ! УВАГА! ЙДИ!», «Кольорові автомобілі» 6.Перегляд ілюстрацій «Дорожні знаки» 7.Дидактична гра : «Який це знак?» 8.Перегляд мультфільмів «Будь помітним на дорозі», «ПДР.Світловідбивачі» |
1.Інтегроване заняття «Сигнали світлофора». 2.Конкурс дитячого малюнка «Моя сім’я за безпеку дорожнього руху». 3. Оновлення куточків, тематичних папок з вивченняПДР в групі. 4.Моделювання проблемних ситуацій «Переходимо вулицю». 5.Рухлива гра «СТІЙ! УВАГА! ЙДИ!» 6.Перегляд ілюстрацій «Дорожні знаки» 7.Дидактична гра : «Який це знак?», «Водій та пішоходи» 8.Перегляд мультфільмів «Будь помітним на дорозі», «ПДР.Світловідбивачі» |
|
|
14.11 |
«Школа екстремальних ситуацій» |
||
|
1.Інтегроване заняття «Правила дороги знаємо, їх дотримуємось та іншим допомагаємо». 2.Музична гра «Їдь, іди, стій!». 3.Дидактична гра: «Вгадай транспорт» 4.Цільова прогулянка до проїжджої частини вулиці (по території ЗДО) 5.Рухлива гра «Горобці та кіт» |
1.Інтегроване заняття «Правила дороги знаємо, їх дотримуємось та іншим допомагаємо». 2.Перегляд мультиплікаційних презентацій «Уроки тітоньки Сови» . 3.Д\в «Виправ помилку»(робота зі схемами). 4.Рухлива гра «Потяг» 5.Консультація для батьків «Чому світловідбивачі так важливо?» |
1.Інтегроване заняття «Правила дороги знаємо, їх дотримуємось та іншим допомагаємо». 2.Вікторина «Школа пішохідних наук» (правила, знаки, вирішення проблемних ситуацій). 3.Тренінг «Лабіринтдорожніх знаків». 4.Бесіда за містом вірша «Підкажи Незнайку ти, як дорогу перейти» 5.Рухлива гра «Перехрестя» 6. Консультація для батьків «Чому світловідбивачі так важливо?» |
|
УПРАВЛІННЯ ЦИВІЛЬНОГО ЗАХИСТУ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ
АДМІНІСТРАЦІЇ
П А М Я Т К А
ПОРЯДОК ДІЙ НАСЕЛЕННЯ
У РАЗІ ОГОЛОШЕННЯ ЕВАКУАЦІЇ
ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ЕВАКУАЦІЇ
Отримавши інформацію про надзвичайну ситуацію та початок евакуації, населення зобов’язане підготувати себе та житло до евакуації, негайно залишити свої квартири і власні будинки.
Підготувати себе – це означає взяти:
- документи (паспорт, військовий квиток, документ про освіту, трудову
книжку або пенсійне посвідчення, свідоцтво про народження) цінності і
гроші;
- аптечку з необхідними ліками;
- продукти харчування і воду з розрахунку на 3 доби (потрібно брати
продукти, що не швидко псуються, зручно зберігаються і не потребують
тривалого готування перед вживанням – консерви, концентрати, галети,
сухарі, печиво. Воду доцільно зберігати у флязі).
Із речей береться найбільш необхідне:
- одяг (необхідно взяти теплі (вовняні) речі, натільну білизну навіть
якщо евакуація провадиться влітку);
- взуття (зручне, за сезоном);
- предмети першої необхідності.
Усі речі і продукти харчування повинні бути запаковані у «тривожну
валізу» так щоб її зручніше було нести.
На кожен мішок, рюкзак прикріпіть етикетку з вказівкою прізвища,
імені, по батькові, адресу постійного місця проживання i кінцевого пункту
евакуації. На бирці для дитячих речей, крім того, вкажіть рік народження
дитини.
Дітям дошкільного віку вкладається в кишеню або пришивається
до одягу записка, де зазначається прізвище, ім’я, по батькові, рік
народження, домашня адреса, а також ім’я та по батькові матері
і батька.
|
І ДЕНЬ ДИТИНА СЕРЕД ЛЮДЕЙ |
|||
|
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
|
І половина дня |
- Бесіда з дітьми про рідну домівку, про членів їхніх родин; - Заняття «Свої та чужі». Роз’яснення правил спілкування з близькими та чужими людьми. - Читання казки С.Маршака «Казка про неслухняне мишеня». |
- Психологічна гра «Ланцюжок компліментів для рідних людей»; - Бесіда за змістом відомих художніх творів («Троє поросят», «Колобок»). - Рухливі ігри «Пташка і кіт», «Зайці і Вовк». - Читання казки «Котик і Півник». - Заняття «Свої та чужі». |
- Спостереження за незнайомими перехожими біля дитячого садка (Як їх можна назвати? Чи можна зрозуміти наміри цих людей за їхнім зовнішнім виглядом?). - Моделювання ситуації «Чужий дзвонить у двері»; - Заняття «Увага незнайомці»; - Рухлива гра «Хитра лисиця». |
|
Прогулянка |
- Сюжетно-рольова гра «Сім’я», закріпити правила поведінки дитини, коли вона сама вдома; - Дидактична гра «Мій телефонний довідник» (101, 102, 103, 104); - Рухлива гра «Горобчики і кіт», «Кіт і миші». |
- Дидактична гра «З ким можна спілкуватися, а з ким ні»; - Сюжетно-рольова гра «Магазин», закріпити знання правил ввічливого і обачного спілкування з незнайомцями. |
- Дидактичні ігри «Свої – чужі», «Який, яка, яке, які?», закріпити знання правил безпечної поведінки. - Спостереження за поведінкою дітей середньої групи, як граються. Моделювання ситуації «Можна – не можна». |
|
ІІ половина дня |
- Психогімнастика «Усміхнемося мамі»; - Перегляд казки «Колобок», інсценованої дітьми старшої групи, складання разом з дітьми позитивної кінцівки казки; - Малювання малюнків за сюжетом казки «Колобок». |
- Психогімнастика «Мовчазна розмова»; - Читання казки «Червона шапочка», обговорення її змісту; - Розв’язання проблемної ситуації «Катруся їде в гості», закріпити правила поведінки з незнайомими людьми. |
- Театралізована діяльність «Котик і Півник»; - Гра-тренінг «Телефонна розмова»; - Індивідуальна робота: обговорення з дітьми прислів’я «З добрим дружи, а лихого стережись»; - Дидактична гра « Добро – зло». |
|
ІІ ДЕНЬ ДИТИНА ВДОМА |
|||
|
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
|
І половина дня |
- Бесіда про небезпечні предмети, які є на кухні; - Дидактична гра «Відгадай за описом» (електроприлади); - Бесіда з дітьми про предмети в групі, якими не можна гратися; - Заняття «Електричні помічники вдома»; - Зображувальна діяльність «Мої улюблені іграшки». |
- Бесіда на тему «Мийні засоби всякі – це не іграшки малятам»; - Дидактична гра «Знайди речі, які можуть становити небезпеку»; - Екскурсія-огляд пральні. - Сюжетна гра «Приберемо ляльку Машу» (прання лялькового одягу); - Заняття «Часом гра не доводить до добра». |
- Бесіда про правила безпечного користування механічними та електричними побутовими приладами, медикаментами; - Екскурсія-огляд до пральні. Ознайомлення зі специфічним обладнанням, акцентування уваги на важливості дотримання правил техніки безпеки при його використанні; - Дидактична гра «Що можна, а що ні», закріплення правил обережної поведінки в домашньому побуті. |
|
Прогулянка |
- Огляд майданчика. Звернути увагу дітей на небезпечні місця; - Сюжетно-рольова гра «Сім’я», закріпити знання про безпечне використання побутових приладів; - Дидактична гра «Чим можна гратися на прогулянці, а чим ні». |
- Дидактична гра «Хороші і погані іграшки»; - Моделювання ситуацій «Гра на балконі, на вікні»; - Малювання на асфальті «Пожежна машина»; - Рухливі ігри «Цілься краще», «Кеглі». |
- Екскурсія-огляд території ДНЗ. Перевірити чи немає небезпечних предметів; - Сюжетно-рольова гра «Діти захворіли», закріпити знання користування домашньою аптечкою (тільки в присутності дорослих); - Ігри-естафети «Швидка допомога», «Рятівники поспішають на допомогу». |
|
ІІ половина дня |
-Читання віршів, відгадування загадок про електропобутові прилади; - Дидактична гра «Безпечні та небезпечні розваги маленьких звірят»; - Розглядання малюнків із зображенням пожежного транспорту та дії пожежників; |
- Театральна вистава «Кицькин дім»; - Дидактична гра «Хто з дітей чинить неправильно»; - Дидактична гра «Що кому потрібно для роботи»; - Конструювання електроприладів з будівельного матеріалу. |
- Розфарбовування схематичних малюнків із зображенням небезпечних побутових приладів; - Сюжетно-рольова гра «Школа екстремальних ситуацій»; - Моделювання ситуації «Сам удома»; - Закріпити номера телефонів потрібних в надзвичайних ситуаціях. |
|
ІІІ ДЕНЬ ДИТИНА І ПРИРОДА |
|||
|
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
|
І половина дня |
- Дидактична гра «Одягни ляльку на прогулянку», закріпити знання про сезонний одяг; - Вивчення заклички «Іди, іди, дощику»; - Спостереження за станом погоди, що може бути небезпечним? - Читання віршів про природу лісу; - Розгляд малюнків про мешканців водойм. |
- Бесіда «Чиста вода – здорове життя»; - Досліди з водою та повітрям; - Розгляд картин відомих художників з зображенням природних явищ, бесіда за їх змістом; - Оглянути календар природи в групі, зробити висновки. |
- Бесіда «Як зберегти чисте повітря на планеті»; - Розповідь вихователя «Обережно: гроза, буревій»; - Вправа: «Придумай іншу казку. Що було б, якби герої знали правила поведінки в лісі» («Червона Шапочка», «Колобок», «Пан Коцький»). |
|
Прогулянка |
- Малювання: «Веселий дощик»; - Ігри з повітрям і водою; -Заняття на тему: «Щоб здоровим бути, треба загартовуватися»; - Дидактична гра: «Допоможемо Незнайці» (вибрати місця біля водойм, де можна безпечно гратися). |
- Бесіда на тему: «Лікарські рослини», розглянути зображення; - Дидактична гра: «У повітрі, воді та на суходолі»; - Малювання: «Весняний день» (явища природи). |
- Бесіда на тему «Усі ми природі друзі»; - Дослідницька діяльність «Визначення сили вітру» (вітрячки, смужки паперу, стрічки); - Рухливі ігри «Шпаки», «Відгадай чий голосок»; - Заняття на тему: «Щоб бути здоровим…» |
|
ІІ половина дня |
- Бесіда за картиною «На прогулянку до озера», ознайомити дітей з правилами поведінки біля води, вчити, що треба охороняти водойми: не кидати сміття; - Дидактична гра: «Хто де живе» (мешканці водойм). |
- Зображувальна діяльність «У природи немає поганої погоди» (природні явища, обговорити, коли вони можуть бути небезпечними); - Бесіда: «Хто робить правильно, хто ні»; - Пам’ятка: «Правила поведінки в лісі». |
- Гра за ТРВЗ «Що було б, якби…» (не було б сонечка, не було б вітру, постійно йшов дощ…); - Природоохоронна бесіда «Щоб я зробив, щоб наш садок був кращий»; - Рухливо-творча гра «Рятувальники». |
|
ІV ДЕНЬ ДИТИНА І ВУЛИЦЯ |
|||
|
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
|
І половина дня |
- Спостереження за легковими та вантажними автомобілями, які рухаються біля території дитячого садка; - Розглядання непередбачуваних ситуацій зі звірятами на дорозі за серією картин «Азбука дорожнього руху»; - Рухлива гра «Горобчики і автомобілі»; - Заняття «У гості до бабусі», закріпити правила безпечної поведінки в громадському транспорті. |
- Спостереження за транспортом спеціального призначення, що рухається поблизу території закладу; - Заняття «Світлофор та зебра – наші помічники»; - Сюжетно-рольова гра «Водії»; - Дидактична гра «Куди їдуть машини»; - Настільна гра «Назви знак»; - Рухлива гра «Пішоходи і машини». |
- Бесіда на тему «Як ми їхали з батьками»; - Заняття «Дорожні знаки – азбука для водіїв і пішоходів»; - Ігри на майданчику дорожнього руху; - Вирішення проблемних ситуацій, які можуть трапитися на дорозі; - Рухлива гра «Кольорові автомобілі». |
|
Прогулянка |
- Ігрова ситуація «Пішохідний перехід»; - Розповідь вихователя про правила дорожнього руху «По дорозі – з дорослим за руку»; - Проблемна ситуація «Лялька загубилася»; - Дидактична гра «Хто як рухається». |
- Цільова екскурсія до проїжджої частини дороги, закріплення правил поведінки водіїв і пішоходів; - Сюжетно-рольова гра «Наша вулиця»; - Дидактична гра «Знайди колір світлофора». |
- Цільова екскурсія до проїжджої частини дороги, закріпити види транспорту; - Рухлива гра «Стій! Увага! Рушай!»; - Сюжетно-рольові ігри «Залізничний вокзал», «Аеропорт». |
|
ІІ половина дня |
- Читання творів М. Познанської «Світлофор», Л.Яковенко «Ми граємо»; - Самостійна художня діяльність: малювання світлофора; - Настільні ігри «Склади дорогу», «Куди їде автомобіль»; - Тренінг «Перейди правильно дорогу»; - Конструктивні ігри «Гараж», «Дороги». |
- Читання твору С.Маршака «Світлофор»; - Креативна діяльність «Автомобіль майбутнього», малювання; - Рухливі ігри «Пішоходи і автомобілі», «Горобчики і автомобілі»; - Психогімнастика «Звуки дороги». |
Читання творів В.Клименка «Хто найважливіший на вулиці»; - Самостійна художня діяльність «Безпека на дорозі», оформлення виставки малюнків; - Брейн-ринг «Діти і вулиця»; - Сюжетно-рольова гра «Подорож». |
|
V ДЕНЬ ЗДОРОВ'Я ДИТИНИ |
|||
|
Час проведення |
Молодша група |
Середня група |
Старша група |
|
І половина дня |
- Дидактичні ігри « У саду чи на городі», «Відгадай на дотик»; - Сюжетно-рольова гра «Овочевий ринок»; - Ліплення «Смачні та корисні фрукти»; - Закріплення правил миття рук та обличчя у повсякденні; - Читання вірша Г Бойка «Здоровим будь». |
- Розповідь вихователя про користь овочів, фруктів та правила їх вживання; - Дидактична гра « Відгадай за смаком»; - Сюжетно-рольова гра «кухарі»; - Заняття «Вітаємо мило духмяне і рушничок полотняний; - Читання оповідання Д.Орлової «П’ять справ перед сном». |
- Психогімнастика «Заводні іграшки»; - Бесіда про небезпеку брудних рук; -Заняття «Здоров'я дітей – майбутнє країни»; - Сюжетно-рольова гра «Лікарня». |
|
Прогулянка |
- Психогімнастика «Неслухняні ведмедики»; - Дидактичні ігри «Де чий ніс», « Чий голосок»; - Розповідь вихователя «Помічники людини – очі, вуха, ніс»; - Розгляд води в калюжах, закріпити знання про небезпеку брудної води; |
- Бесіда про користь загартування, збереження здоров'я дітей; - Дидактична гра «Знайди предмет із заплющеними очима»; - Рухлива гра «Заборонений рух»; - Розповідь твору М.Коцюбинського «Десять робітників». |
- Бесіда про лікарські рослини; - Дидактичні ігри «Вершки та корінці», «З якого дерева плід»; - Бесіда за змістом твору І.Січовика «Хліб чи халва»; - Вивчення вірша Г.Бойка «Носовичок»; - Читання твору К.Чуковського «Мийдодир». |
|
ІІ половина дня |
- Сюжетно-рольова гра «Моя квартира», розширювати знання про необхідність дотримання чистоти в приміщенні; - Малювання «Носовичок для ляльки»; - Рухлива вправа «Якщо хочеш бути здоровим, роби так». |
- Дидактична гра «Щоб здоров'я добре мати, про здоров'я треба дбати»; - Моделювання ситуації про послідовність дій щодо дотримування розпорядку дня; - Сюжетно-рольова гра «Сім'я», закріпити набуті знання про ведення здорового способу життя. |
- Дидактична гра «У кого що болить», вчити надавати першу допомогу; - Драматизація казки «Лікар Айболить»; - Колективна робота зі створення книжки «Що робити, щоб не хворіти»; - Рухливі ігри «Ми веселі дошкільнята», «Хто далі стрибне». |
