знати, що Україна – рідна країна, Батьківщина, в якій живуть українці та інші народи, орієнтується в її символах;
знати назву рідного міста,(села), вулиці, де живе;
предмети домашнього вжитку, їх деталі, застосування; групувати предмети за їх характерними ознаками (це – одяг, це – взуття, це – посуд…);
знати свої імена й прізвища, імена своїх батьків, дідуся й бабусі, друзів, ім'я та по батькові вихователя, його помічника, лікаря, завідуючої, музкерівника, інструктора з фізкультури тощо;
знати професії людей, що працюють в умовах дошкільного закладу, професії своїх батьків;
виявляти інтерес до праці дорослих, бажання допомогти;
орієнтуватися в видах транспорту;
знати елементарні правила поводження в громадських місцях;
зацікавлено пізнавати природу, із захопленням висловлювати враження від контакту з нею;
виявляти позитивно-емоційне ставлення до її об’єктів та явищ, співчуття природним об’єктам;
виявляти інтерес до інформації природничого змісту, прагнути до самостійних практичних дій у природі (доглянути рослину, погодувати рибок тощо);
виявляти бажання творчо інтерпретувати отриману інформацію у різноманітних видах художньої діяльності – мовленнєво-творчій, музичній, предметно-пластичній;
виявляють бажання допомагати природі, захистити її від шкідливого втручання людей.