правильно вимовляти голосні та приголосні звуки (в межах вимог програми для дітей цього віку).
називати навколишні предмети, їх ознаки, свійських тварин і їх малят. В мовленні користуватися різними частинами мови (іменниками, прикметниками, дієсловами, займенниками, сполучниками), правильно вживати узагальнюючі слова (іграшки, овочі, фрукти, одяг і т.д.).
правильно вживати відмінкові форми, форми однини і множини, займенники; узгоджувати іменники з прикметниками, дієсловами. Будувати речення з 2-4 слів.
правильно будувати свої висловлювання, відповідати на запитання і запитувати.
з допомогою дорослого переказувати знайомі казки та оповідання, складати невеликі сюжетні та описові розповіді (2-4 речення) за запитаннями вихователя.
вживати ввічливі слова: звертатися з проханням, висловлювати подяку, вживати слова привітання, прощання тощо.
широко орієнтуватися в природному оточенні, виділяти найважливіші ознаки сезонів (тепло — холодно, дощ — сніг), ознаки пристосування природних об'єктів з найближчого оточення до умов зовнішнього середовища (де живе, як росте, як пересувається);
розпізнавати назви та особливості рослинного та тваринного світу;
вміти обстежити предмет і назвати його величину, показати жестами, руками величину предмета (наприклад, кроки довгі й короткі);
знати назви об'ємних (куля,куб) і плоских (круг,квадрат, трикутник) геометричних фігур;
визначати особливості об’ємних геометричних фігур способом прокочування їх по столу (кулю можна котити, а куб - ні; куб стоїть на столі, а куля - ні);
вживати терміни, які виражають положення предметів у просторі (над, під, на, за, поруч, високо, низько); напрями (вперед - назад, вгору - вниз);
визначати просторові співвідношення предметів від самого себе (зверху - там, де голова, внизу - там, де ноги, вперед - рух обличчям до предмета, назад - рух спиною до предмета, над і високо - це те, що над головою, і т. п. );
визначати частини доби на основі спостереження за природними ознаками (сонце встає - ранок; сонце піднялось вище, світить яскраво - день та ін.);
порівнювати контрастні за кількістю множини предметів (один - багато, багато - мало та ін.);
порівнювати множини за кількістю способом прикладання та накладання елементів однієї множини на елементи іншої (більше, менше, стільки ж);