із задоволенням виконувати різноманітні рухові дії;
виявляти інтерес до спільних дій з однолітками, брати участь в ігрових вправах та рухливих іграх, які організовує дорослий, гратися дружно;
бути охайними, знати про гігієну тіла, самостійно одягатися і роздягатися, застібати ґудзики, складати свої речі, дотримуються основних правил поведінки за столом;
шикуватися та перешиковуватися в коло, ставати у пари, один за одним, у коло;
активно використовувати набуті рухові вміння у самостійній руховій діяльності в природному оточенні;
опанують рухові дії в настільно-моторних іграх та з моторними іграшками.
розповідати про побачене, пережите фразами. Реченнями, які перемежовуються словами «там». «тут» «ось» «цей», показом дій та жестів;
впізнавати й розуміти знайомі зразки малих фольклорних форм і авторських творів;
спільно з дорослим та за його запитаннями охоче відтворювати зміст добре відомих казок, оповідань, розповідей, спільних розповідей за сюжетними картинками;
знають і впізнають знайомі малі фольклорні форми (колискові, забавлянки, потішки);
впізнавати зображення героїв на картинці, ілюстрації, в персонажах лялькового театру;
розуміти тексти віршів, оповідань, казок;
відповідати на запитання за змістом казок, оповідань, віршів, сюжетних текстів;
вміти гратися разом, прагнути до спілкування, співпереживання, доброзичливо ставитися до ровесників, гратися разом з іншою дитиною;
споруджувати за допомогою дорослого нескладні будівлі (паркан, місток, гірку, дорогу, колію) та меблі (ліжко, диван, стільчик, стіл для ляльки, будинок для зайчика, гараж для машини), використовувати за призначенням будівельний матеріал, називати будівлі та знаходити в них схожість з навколишніми предметами, використовувати будівлі в сюжетних іграх.
виявляти пізнавальний інтерес до природного довкілля: охоче включатися в спостереження, експериментування, ігри, допомогу дорослим у догляді за рослинами і тваринами;
знати властивості піску, води, ґрунту, снігу.
розуміти відмінність живого від рукотворного (іграшка, картинка, предмет). Гратися з іграшковими рибками, зайчиком, ялинкою, пташкою, квіткою;
орієнтуватися в найближчому природному довкіллі: помічати і називати рослин і тварин, помітні зміни в них, погоду в різні сезони. Розрізняти і називати характерні зовнішні ознаки рослин і тварин, рухи тварин, пори року;
виділяти в навколишньому багато предметів і один, два, три; розуміти вирази "багато", "мало", "один", "два", "три"; використовує в грі предмети різні за величиною (великі - маленькі);
розрізняти 4-5 кольори, групувати предмети за кольором;
виконувати дії на прохання дорослого: показувати, знаходити, подавати, ховати великий (маленький) кубик, кульку, цеглинку, мотрійку тощо;
виявляти інтерес до розміщення предметів від самого себе: вгорі - там, де голова, внизу - там, де ноги; просторові відношення: "на", "під", "в". Виконувати на прохання дорослого рухи у напрямку "до мене" та "від мене";
використовувати в мові універсальні слова "такий - не такий", а також опредмечені слова - назви форми (кульку діти називають м'ячиком, сонечком, печивом; кубик - будинком, столиком, стільчиком; цеглинку -доріжкою, машиною, милом);
виконувати перші дії щодо групування та упорядкування предметів іграшок за одною ознакою (величина, форма, кількість тощо);
відтворювати нескладні предмети та явища (з показом зразка та без нього), елементарними способами зображення на папері – лініями, плямами, мазками, крапками, поєднуючи або ритмічно чергуючи їх при зображенні прямокутних та округлих форм;
знати назви матеріалів та інструментів (фарби, пензлики, олівці, папір, клей, глина), вміти працювати різними матеріалами, поєднувати їх, орієнтуватись в їх основних властивостях;
вміти передавати форму в об'ємі , ліпити предмети простої форми (кульки, стовпчики, кільця, поєднувати та чергувати їх з допомогою дій відривання, скочування, розкочування, сплющування, витягання, з'єднування глини, проробляючи деталі пальчиком чи стекою, відтворюючи форму предметів та образів довкілля);
дбайливо ставитись до фарб, пензлів, паперу, глини, берегти та доглядати їх;
вміти виділяти форму, розмір, просторове співвідношення предметів, створювати найпростіші композиції.