Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації
педагогічних працівників при присвоєнні їм
кваліфікаційних категорій
Складено відповідно до пунктів 4.3 – 4.6
Типового положення про атестацію педагогічних працівників,
затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6 жовтня 2010 р. №930
Кваліфікаційна категорія працівника |
Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника |
спеціаліст |
- має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра), раніше не атестувався - здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм - знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології - використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі - уміє вирішувати педагогічні проблеми - уміє встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами - дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст другої категорії |
- має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) - здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм - знає основи педагогіки, психології. Дитячої та вікової фізіології - використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей - використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі - постійно вдосконалює свій професійний рівень - ефективно застосовує сучасні освітні технології, методичні прийоми, педагогічні засоби, різні форми роботи з дітьми - впроваджує інноваційні технології в освітньому процесі - обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту - уміє вирішувати педагогічні проблеми - уміє встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них - дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст першої категорії |
- має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) - здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм - знає основи педагогіки, психології дитячої та вікової фізіології - лаконічно, образно, виразно і доступно ознайомлює дітей з новою інформацією - використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей - володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей дітей - використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі - постійно вдосконалює свій професійний рівень - ефективно застосовує сучасні освітні технології, методичні прийоми, педагогічні засоби, різні форми роботи з дітьми - упроваджує інноваційні технології, передовий педагогічний досвід у освітньому процесі, - використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації освітнього процесу - обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту - уміє вирішувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт з дітьми, батьками, колегами, є авторитетом для них - уміє аргументувати свою позицію - дотримується педагогічної етики, моралі |
спеціаліст вищої категорії |
- має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра) - здатний створювати умови для розвитку дітей, забезпечувати засвоєння ними освітніх програм - володіє широким спектром стратегії навчання та виховання - застосовує нестандартні форми організації роботи з дітьми - знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології - лаконічно, образно, виразно і доступно ознайомлює дітей з новою інформацією - використовує диференційований та індивідуальний підхід до дітей - володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням індивідуальних особливостей і здібностей дітей - використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси в освітньому процесі - постійно вдосконалює свій професійний рівень - активно й ефективно застосовує та поширює у професійному середовищі інноваційні методики і технології, педагогічні засоби - упроваджує передовий педагогічний досвід у освітньому процесі - продукує оригінальні, інноваційні ідеї - використовує методи компетентно орієнтованого підходу до організації освітньому процесу - вносить пропозиції щодо вдосконалення освітнього процесу в дошкільному закладі - обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту - уміє вирішувати педагогічні проблеми, встановлювати контакт з дітьми, колегами, є авторитетом для них - уміє аргументувати свою позицію - дотримується педагогічної етики, моралі |