Розробки занять

В ГОСТЯХ У СНІГОВОЇ КОРОЛЕВИ

4Тема: Ознайомлення з властивостями льоду: «В гостях у Снігової королеви»

Мета: ознайомити дітей з властивостями льоду: слизький, крихкий, легкий, має форму ємності, в якій замерзла вода, найшвидше тане у гарячій воді. Учити встановлювати взаємозв’язок між явищами природи на прикладі нескладних дослідів. Сприяти розвитку пізнавального інтересу та стимулювати дитячу інтелектуальну діяльність. Виховувати доброзичливе ставлення один до одного, бажання допомогти; бережливе ставлення до свого здоров’я та життя.

Обладнання: одноразовий посуд: мілкі тарілки, глибокі тарілки, ложки, стакани, білі халати, серветки.

Матеріал: тепла вода, холодна вода, кубики льоду.

Хід заняття

Вступна частина

Привітання.

-         Малята, скажіть, яка зараз пора року? (відповідь дітей)

-         Чому ви думаєте, що зараз зима? (міркування дітей)

-         Діти, сьогодні вранці листоноша приніс нам листа, але він без адреси. (вихователь виймає з конверту зображення Снігової королеви)

-         Як ви гадаєте , від кого цей лист? (відповідь дітей)

 Вихователь читає лист.

«Любі малята, запрошую вас у своє королівство, крижану лабораторію. На вас чекають цікаві відкриття. Надсилаю вам своє фото».

-         Як ви думаєте, де живе Снігова королева? (відповіді дітей)

-         Давайте пригадаємо, що таке лабораторія. (приміщення, в якому проводять дослідження)

-         Діти, а ви хочете потрапити в лабораторію?

-         А щоб потрапити туди вам потрібно заплющити очі, а я промовлю чарівні слова:

« Один, два, три, чотири, п’ять,

Починаю чаклувать,

Нумо, очі закриваймо,

В крижану лабораторію рушаймо».

-         Ось ми і на місці. Погляньте, тут все із льоду, тож будьте обережні. Давайте пригадаємо правила поведінки в лабораторії. (Вихователь показує сигнальні картки)

  1. Не можна голосно розмовляти.

-         Чому? (відповіді дітей)

  1. Не можна бігати, штовхатися.

-         Чому?

  1. Бути акуратними і уважно слухати.

-         Чому?

-         Добре, молодці. Тепер я гадаю ми можемо зайняти свої місця. (Діти одягають халати і сідають за столи)

Основна частина

-         Малята,  в цьому листі королева написала нам завдання, які ми повинні виконати.

Дослід № 1

Перевірити: лід -  слизький?

Діти беруть кубик льоду, кладуть на тарілочку і проводять пальцем по кубику. Пальчик ковзається.

-         То який лід? (слизький)

-         Якщо лід слизький, коли це може бути небезпечно?

-         Яке задоволення приносить нам лід? (розгляд ілюстрацій. Виставляється картка з результатом досліду)

Дослід № 2

Перевірити: лід крихкий чи ні?

Діти ламають шматочок льоду руками.

-         Малята, що ми з вами щойно перевірили? (відповіді дітей)

-         А де ви могли це бачити? (відповіді дітей, розгляд ілюстрацій)

-         Чи можна ходити по льоду? (припущення дітей)

-         Чому? (відповіді дітей. Виставляється картка з результатом досліду)

Дослід № 3

-         Дітки, а давайте зробимо королеві льодяний подарунок? Ось є форми. На що вони схожі? (полуниця, виноград, яблуко) Наллємо у ці форми кольорової води і поставимо на якийсь час у холодильник королеви. А потім побачимо, що ми отримаємо.

Фізкультхвилинка

Діти уявляють себе сніжинками. Імітують падання сніжинок на землю.

Дослід № 4

-         Давайте перевіримо чи тоне лід, чи ні? Візьміть глибокі тарілочки з водою і обережно покладіть кубик льоду в тарілочку. Що відбувається? (Лід у воді не тоне)

-         А що це означає? (Лід легкий)

-         А якби було навпаки? (лід би потонув у воді)

-         А хто живе у річках? (відповіді дітей)

-         І що сталося б із мешканцями річок? (вода замерзла б і рибки загинули б)

-         Отже, лід легкий і не тоне у воді і жителі річок почувають себе добре і взимку.

Виставляється картка з результатом досліду.

Дослід № 5

Нам потрібно перевірити, де швидше розтане лід: у теплій воді, холодній чи в порожньому стакані. (перед дітьми стакани з холодною і теплою водою, а також порожній стакан. Діти опускають кубик льоду в кожен із стаканів. Спостерігають, що відбувається. Відповіді дітей. Виставляється картка з результатом досліду)

-         Де ви могли таке бачити у вашому домашньому побуті? (відповіді дітей)

-         А тепер, мабуть, можна принести наші льодові солодощі.

-         Чи схожі льодяники на ці форми? (Схожі)

-         А що це означає? (коли воду налити в яку-небудь форму і поставити  в холодне місце, то вода перетвориться на лід і буде такої ж форми)

-         А малятам можна їсти так холодні льодяники? (ні, не можна)

-         Чому? (тому що можна захворіти)

-         Так, малята, правильно. Дітям це їсти не можна.

-         Діти, ми з вами виконали усі завдання Снігової королеви і можемо повертатися у садочок. Заплющуємо очі і я промовлю чарівні слова:

«Крібле, крабле, закрутись,

У садочку опинись»

Заключна частина

-         Малята, не дарма всі результати наших завдань ми зображували на ось таких чарівних кристаликах. А щоб ще краще нам запам’ятати про властивості льоду, ми маємо ці кристалики скласти у великий кристал.

Діти складають «кристалики-пазли» в одне ці і пояснюють, що означає кожне зображення.

-         То яку небезпеку несе в собі лід? (відповіді дітей)

-         Яку радість приносить нам лід? (відповіді дітей).

 

 

 

 

 

 

Додати коментар



Захист від спаму: складіть картинку

Меню

Головна
Зверніть увагу
Електронна реєстрація в ДНЗ
Карта сайту
Про садочок
Контакти
Про нас
Фотоекскурсія
Адміністрація
Спеціалісти
Наше життя
Статті у ЗМІ
Досягнення і нагороди
Наші групи
Пізнайки
Мудрійки
Розумники
Всезнайки
Несумуйки
Пустунчики
Фантазерики
Цікавинки
Батьківська сторінка
Публічна інформація
Загальні правила ДНЗ
Бланки документів
Харчування
Батьківський комітет
Спеціалісти радять
Педагогічна служба
Психологічна служба
Ай болить
Фізкульт-Ура
До-Мі-Солька
Логопед і Я
Вивчаємо English
Сторінка вдячності
Тести для дошкільнят
Дитяча книжкова поличка
Казки
Поезія
Прислів`я та приказки
Загадки
Вітання на свята
Навчання і виховання
Режим дня
Розклад занять
Наш вернісаж
Програмові завдання
Правове виховання
Безпека життєдіяльності
Методична сторінка
Метод. рекомендації
Все для атестації
Посібники
Презентації
Розробки занять

Останні події

Календар статей

Квітень 2024
П В С Ч П С Н
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика користувачів

2896460
Сьогодні
Вчора
На цьому тижні
На минулому тижні
В цьому місяці
В минулому місяці
За весь час
475
2094
7264
8635
33383
29591
2896460


Ваша IP адреса:3.137.218.215