Розробки занять

Заняття з розвитку мовлення

bykvarТема: Музей зими.

Мета:  узагальнити знання дітей про зиму;  вчити описувати зиму та складати казку за схемами; самостійно шукати способи спільного досягнення мети; творчо реалізувати себе в груповій роботі; вчити підбирати прикметники, дієслова до іменників; розвивати діамонологічне мовлення; збагачувати словник дітей новими словами; вчити вживати в своїй мові форми мовленнєвого етикету; виховувати інтерес до пізнання нового, любов до природи.

Хід заняття:

  1. Відгадування загадки про зиму.

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в цих санях білі,

В санях тих сидить цариця,

Рукавом махає –

Сріблом все вкриває (Зима)

 – А як  ви думаєте, чому зима?  – А який місяць? (лютий – останній).

  1. Бесіда про погоду в лютому.

– Діти, а чи замислювались ви, чому в цей останній місяць зими часто йде мокрий сніг, навіть дощ, сніжок розтає, чому Зима плаче? Я запитала в неї і почула відповідь, що час дуже швидко минає, незабаром скінчиться зима, а на зміну їй прийде весна, і від Зима і сліду не лишиться, ніщо про неї не нагадуватиме. Бачите, є за чим журитися Зимі, сумувати.

  1. Мотивація створення міні-музею зими.

І от я хочу запропонувати вам, малята, одну цікаву ідею. Але спочатку скажіть, чи були ви в музеях? Що ви там бачили? Так, в музеях зібрані різні речі, картини, виставки, цікаві розповіді, щоб люди милуватися ними  і зберігали про них пам'ять . Давайте і ми створимо Музей Зими.

  1. Поділ дітей на 3 групи: з голубами, синіми, білими сніжинками (емблеми).

Правила роботи в групі:

Не перебивати товариша, вислуховувати товариша, бути ввічливими.

Хто потребує допомоги, піднімає (листочок) сніжинку. Домовтеся, хто буде лідером. На столі 1- сніжинка відповідає лідер, віночок із сніжинок  відповідають всі.

1 гр. – опис пори року  зима за схемою.

2 гр. – складає казку про сніжинку за схемою

3 гр. – знайти, в яких казках заховалась зима і чому.

Перевірка групової роботи:

Опис,

Казка,

Картинки.

  1. Робота в парах.

 – А зараз станьте парами, хто з ким захоче. Кожен уявив себе в ролі Зими (заплющили очки) і скажіть Зимоньці красиві слова-компліменти.

  1.  Намалюємо портрет зимової сніжинки словами.

Стаємо в коло, кидає вихователь м'яч.

Сніжинка яка? – маленька, м'якенька, холодна, блискуча, пухнаста, кришталева, срібна, весела, сумна, неслухняна, вилична, казкова, зачарована, ніжна, чудова, візерунчаста.

Сніжинка що робить? – лежить, падає, кружляє, спускається, танцює, пурхає, кружиться, тане, лягає, в'ється.

Ось ми і портрет сніжинки залишимо музею.

  1. Танок сніжинок.

 – А зараз відпочинемо, уявіть, що ви маленькі сніжиночки. Танок сніжиночок: (покружляли, летять, опустилися, покружляли, зробили, велику сніжинку, покружляли, лягли).

  1.  Мозкова атака.

       – Якими фарбами зима розписала природу? (білий, синій, голубий, сірий).

       – Який зимовий колір вважається головним? (білий).

       – Що таке снігопад? (сильно і довго іде сніг)

       – На що схожі сніжинки? (квіточку, зірочку, ватку, балеринку, метелика, пушинку, білу муху, бджілку). Пелюстку, павутинку, прикрасу.

      – Чому взимку багато птахів із лісів переселяються до людського житла? (там їм легше знайти собі їжу).

     – Чому в холодну погоду птахи сидять, настовбурчивши пір'я? (так вони зігріваються, чим більше повітря між пір'ям затримається – тим тепліше буде).

    – Де раніше починає танути сніг – в лісі, на городі чи на вулицях міста? Чому? (на вулицях міста, там тепліше).

   – Яку користь приносять людям синички взимку? (шукають у корі дерев шкідливих, комах, їх личинки і поїдають їх).

   – Що птахам страшніше взимку – холод чи голод? (голод).

   – Чому на ніч горобці збиваються у зграйки? (так вони гріють один одного: ті що всередині, зігрілися, переходять, назовні, а ті , хто змерз – у серединку).

  – А які ви знаєте звуки зими?

  1. Звуки зими.

– А зараз, діти, ми зберемо звуки зими, і теж їх залишимо в музеї.

у – у – у – вітер,

р – р – р – сніг рипить,

цвірінь – цвірінь – горобчики цвірінчать,

шух – шух – відкидають сніг

металофон – бурульки падають

ха – ха – ха – веселий сміх малят.

  1.  Підсумок.

Ось ми і створили Музей Зими.

  – Що є в нашому міні-музеї?  

  – Казки, де заховалась Зима.

  – Казка про сніжинку.

  – Опис зими.

  – Портрет веселої сніжинки.

  – Звуки зими.

  1.  Різні форми прощання.

Інтегроване заняття з пріоритетом  мовленнєвого розвитку з використанням засобів музейної педагогіки.

Тема: Йде нашим краєм чарівниця-осінь (створення міні-музею осені).

Мета: вчити дітей описувати осінь та складати казку за схемами; самостійно шукати способи спільного досягнення мети; творчо реалізовувати себе в груповій роботі; вчити підбирати прикметники до іменників; розвивати діалогічне мовлення; збагачувати словник дітей новими словами; вчити вживати в своїй мові форми мовленнєвого етикету; виховувати інтерес до пізнання нового, любов до природи.

Хід заняття.

1.Загадка про осінь.

Жовте листячко летить, під ногами шелестить,

Сонце вже не припікає, коли, діти, це буває? (восени)

– А які ще ознаки осені ви можете назвати? (діти називають).

2. Цікава ідея.

– Діти, а чи замислювалися ви, чому восени так часто йдуть дощі, чому Осінь плаче? Я запитала в неї і почула відповідь, що час дуже швидко минає, незабаром скінчиться осіння пора, а на зміну їй прийде холодна зима, і від Осені і сліду не лишиться, ніщо про неї не нагадуватиме. Бачите. Є за чим журитися Осені, сумувати. І от я хочу запропонувати вам, малята, одну цікаву ідею. Але спочатку скажіть, чи були ви в музеях? Що ви там бачили? Так, в музеях зібрані різні речі, картинки, виставки, цікаві розповіді, щоб люди милувалися ними і зберігали про них пам'ять. Давайте і ми створимо Музей Осені.

3.Поділ дітей на 3 групи: з червоними кленовими листками, з жовтими, з коричневими (емблеми).

Прала роботи в групі:

Не перебивати товариша, вислуховувати товариша, правила ввічливості.

 Хто потребує допомоги, той піднімає листочок. Домовтеся, хто буде лідером.

 – Що означає на столі 1 листок – відповідь лідера.

А що означає вінок з листя – відповідають всі.

Опис пори року – осінь за схемою.

1 група – склад, опис пори року – осінь за схемою.

2 група – складає казку про листочок за схемою.

3 група – знайти, в яких казках заховалась осінь і чому.

Перевірка групової роботи:

Опис, казка, картинки.

4. Таночок: «Ми – листочки».

– А зараз відпочинемо, візьміть по листочку на килимку, уявіть, що ви маленькі листочки. – Уявіть, що листочки танцювали, кружляли один з одним, а потім зустрілися. Станьте парами, хто з ким хоче. Пам’ятайте, що треба привітатися, познайомитися, а потім про щось запитати.

5. Діалог  листочків.

Діти складають діалоги.

Склали у вазу листочки, натюрморт з осіннього листя (на виставку в музей).

6. Опис осіннього дощику.

 – А зараз намалюємо портрет осіннього дощу словами. Стають діти  в коло,  вихователь кидає м’яч.

  – Дощ який? – сумний, похмурий, важкий, густий, рясний, дрібний, веселий, тривалий, холодний. Ще є капосний дощ, чому, бо він сам гуляє, а дітей на вулицю не пускає.

А ще є   «грибний» дощ – це такий легенький, маленький осінній дощ, після якого росте багато грибів у лісі.

Ось ми і портрет осіннього дощу залишимо музею.

7. Мозковий штурм.

 – Як називається явище, коли опадає листя?

  – Чому опадає листя на деревах?

  – Який колір осені вважається головним?

  – Чому осінь називають «золотою»?

  – Сліди яких тварин ми можемо частіше побачити восени?

  – Що таке «бабине літо»? (тепла, сонячна погода, яка настає після похолодання).

  – Що роблять дерева, коли скидають листя?

  – Що ще роблять листочки, коли опадають? (літають, кружляють).

  – На що схожі листочки, коли вони кружляють у повітрі?

  – Які ви знаєте звуки осені?

8. А зараз, діти, ми зберемо (останні) звуки осені, і теж їх залишимо в нашому музеї.

у – у – у – вітер,

ш – ш – ш – шелестить листя,

кап – кап – кап – дощик,

курли – курли – птахи

листя шелестить (папером).

9.Підсумок:

 – Ось ми і створили Музей Осені.  – Що є в ньому?

  Казки, де заховалась осінь,  казка про листочок осінній,  опис осені, натюрморт з осіннього листя, звуки осені, портрет дощу словесний.

10.Різні форми прощання.

  – До побачення!   Бувайте здоровенькі!  До зустрічі! Прощавайте! Всього доброго! Всього найкращого! На все добре!  Хай вам щастить!

Додати коментар



Захист від спаму: складіть картинку

Меню

Головна
Зверніть увагу
Електронна реєстрація в ДНЗ
Карта сайту
Про садочок
Контакти
Про нас
Фотоекскурсія
Адміністрація
Спеціалісти
Наше життя
Статті у ЗМІ
Досягнення і нагороди
Наші групи
Пізнайки
Мудрійки
Розумники
Всезнайки
Несумуйки
Пустунчики
Фантазерики
Цікавинки
Батьківська сторінка
Публічна інформація
Загальні правила ДНЗ
Бланки документів
Харчування
Батьківський комітет
Спеціалісти радять
Педагогічна служба
Психологічна служба
Ай болить
Фізкульт-Ура
До-Мі-Солька
Логопед і Я
Вивчаємо English
Сторінка вдячності
Тести для дошкільнят
Дитяча книжкова поличка
Казки
Поезія
Прислів`я та приказки
Загадки
Вітання на свята
Навчання і виховання
Режим дня
Розклад занять
Наш вернісаж
Програмові завдання
Правове виховання
Безпека життєдіяльності
Методична сторінка
Метод. рекомендації
Все для атестації
Посібники
Презентації
Розробки занять

Останні події

Календар статей

Квітень 2024
П В С Ч П С Н
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика користувачів

2887772
Сьогодні
Вчора
На цьому тижні
На минулому тижні
В цьому місяці
В минулому місяці
За весь час
752
1154
7211
9146
24695
29591
2887772


Ваша IP адреса:18.118.0.240