Педагогічна служба

ВЧИМО ДИТИНУ МАЛЮВАТИ

Щодня дитина відкриває для себе нове в навколишньому світі. Цим відкриттям вона прагне поділитися з близькими. Все, що побачила дитина, що схвилювало її, вона відображає в грі, мові, малюванні… Вона бере олівець і на аркуші паперу намагається виразити побачене. Коли дитина зрозуміє, що в малюнку можливо передати те, що побачила, що сподобалося, схвилювало, малюнок стане засобом відображення отриманих вражень і вираження свого ставлення до навколишнього світу.

Інтерес до малювання у дітей з’являється рано. Бачачи, як вдома батьки та старші діти діють ручкою, олівцями, малюки теж намагаються водити ними по паперу.

У всіх дітей потреба взяти в руку олівець і «малювати» виникає в різний час – від 1 року до 1,5 років. Появі інтересу до малювання найчастіше сприяє графічна діяльність дорослих.

Малюють майже всі діти. Одні більше, інші менше. Але професійним художником стає лише один з кількох тисяч. «У такому разі, може бути, не варто витрачати час, папір, фарби, олівці?» – Подумають дорослі? Ні, варто!

Тому що малювання в дитинстві впливає на всебічний розвиток особистості дитини і насамперед на його естетичний розвиток. Важливо в цьому віці підвести малюка до розуміння прекрасного, сформувати вміння самому створювати прекрасне, виховувати естетичні почуття (почуття форми, кольору, композиції). Заняття малюванням привчають малюка діяти самостійно, бути зайнятим справою.

        Заняття малюванням сприяють і розумовому розвитку дітей. Вони дізнаються про інструменти, якими можна малювати (фломастери, олівці, фарби, пензлики), їх властивості, виділяють ці предмети, як специфічні для цього виду діяльності. На основі формуються уявлення про предмети та явища навколишнього життя в штрихах, лініях, обрисах, діти прагнуть передати зображення реальних предметів. Це вимагає таких розумових операцій, як аналіз та порівняння.

У процесі малювання складаються і найпростіші узагальнення. Так поступово діти навчаються одним якимось способом передавати в малюнку різні предмети, схожі за спрямованістю, за формою. Наприклад, лініями дитина може зображати доріжки, палички, ниточки. А навчившись замикати лінію в коло, за допомогою цього руху дитина малює кульки, м’ячик, сонечко і т. д. Заняття малюванням корисні дітям з багатьох причин.

Тому, навіть, якщо сама дитина не виявляє інтересу до малювання, то після півтора року треба направляти її увагу на це захоплення. Для цього спершу треба показати дитині чистий аркуш паперу, потім олівець, поводити їм по паперу, не створюючи поки ніяких виразних зображень. Потім звернути  увагу на те, що вийшло і похвалити дитину «Ось як ми намалювали!  Що вийшло?».

Природно, що спочатку у дитини нічого не виходить: рука її ще  не слухається, олівець часто випадає з руки. І тут на допомогу повинні прийти дорослі.

Як же допомогти маленькій дитині малювати?

По перше, що безпосередньо залежить від вас, потрібно навчити дитину правильно тримати олівець. Покажіть йому на особистому прикладі, самі вкладіть олівець малюкові в руку і виправляйте, якщо візьме неправильно. Врахуйте, перевчити буде важко.

Для початку (до 1 року) можна спробувати малювати пальчиковими фарбами, потім дати дитині воскові крейди, потім перейти до малювання акварельними фарбами і олівцями. Звичайні фломастери малюкам давати не варто, адже вони все тягнуть до рота, підійдуть для малювання тільки фломастери на водній основі, і  то дітям старше 2 років.

Дуже важливо, щоб дорослі були уважні до бажань дитини помалювати. Часто через те, що дитина не може нічого зобразити, а лише черкає олівцем по аркуші, дорослі ставляться до його дій поблажливо-глузливо: «Що це ти намалював, каляки-маляки?» Тоді дитина починає розуміти і глузливе ставлення до його занять і негативну оцінку його результату, і у неї зникає бажання творити.  

 

   

Тому потрібно всіляко підтримувати інтерес дітей малювати  і створювати сприятливі умови для занять, забезпечуючи його всім необхідним. Якщо є можливість, потрібно у світлій частині кімнати поставити стіл і стілець по зросту дитини, зробити «дошку творчості» з роботами дітей. 

Ніколи не просіть дитину намалювати вам що-небудь конкретне за замовленням, можете тільки запропонувати кілька варіантів на вибір, але не наполягайте, щоб дитина обов’язково намалювала що-небудь із запропонованого вами, нехай краще малює те, що задумала сама.

Ніколи не критикуйте роботи маленької дитини, якщо ви будете постійно її критикувати,  вона може взагалі відмовитися від цього заняття. Нав’язування змісту малюнка, прагнення будь-що-будь швидше отримати чітке зображення, схоже на якийсь предмет зовнішнього світу, знижують інтерес до малювання, так як дитина не може зробити те, що від нього вимагають дорослі

Ніколи не домальовуйте нічого і не покращуйте в роботах дитини, це теж його кривдить, підкреслює його неповноцінність, неможливість самому намалювати добре (часто батьки роблять це, щоб потім демонструвати роботи дитини родичам і знайомим, як його досягнення ). Якщо хочете допомогти, покажіть зразок на окремому аркуші паперу.

Не вчіть дитину малювати який-небудь конкретний образ, так як це вбиває його фантазію, накладає штампи на ті чи інші зображення (ваше бачення); краще навчіть дитину прийомам роботи з матеріалами, малювання різних форм, а з цих умінь він сам матиме користь і буде малювати незвичайні, ні на чиї несхожі образи того чи іншого предмета або істоти.

Заохочуйте нестандартні рішення образів або прийоми роботи; нехай малюк розуміє, що головне це саме його фантазія.

Розглядайте і обговорюйте його попередні роботи, щоб він не забував, що він уже вміє малювати, що у нього вже одного разу вийшло дуже добре; намагайтеся вивішувати роботи дитини на стіну, розглядайте їх, показуйте іншим.

        Розглядайте репродукції  художніх картин, відвідуйте картинні галереї, розповідайте дітям про відомих художників.

Малюйте, творіть, фантазуйте разом зі своїми дітьми!

Додати коментар



Захист від спаму: складіть картинку

Меню

Головна
Зверніть увагу
Електронна реєстрація в ДНЗ
Карта сайту
Про садочок
Контакти
Про нас
Фотоекскурсія
Адміністрація
Спеціалісти
Наше життя
Статті у ЗМІ
Досягнення і нагороди
Наші групи
Пізнайки
Мудрійки
Розумники
Всезнайки
Несумуйки
Пустунчики
Фантазерики
Цікавинки
Батьківська сторінка
Публічна інформація
Загальні правила ДНЗ
Бланки документів
Харчування
Батьківський комітет
Спеціалісти радять
Педагогічна служба
Психологічна служба
Ай болить
Фізкульт-Ура
До-Мі-Солька
Логопед і Я
Вивчаємо English
Сторінка вдячності
Тести для дошкільнят
Дитяча книжкова поличка
Казки
Поезія
Прислів`я та приказки
Загадки
Вітання на свята
Навчання і виховання
Режим дня
Розклад занять
Наш вернісаж
Програмові завдання
Правове виховання
Безпека життєдіяльності
Методична сторінка
Метод. рекомендації
Все для атестації
Посібники
Презентації
Розробки занять

Останні події

Календар статей

Квітень 2024
П В С Ч П С Н
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Статистика користувачів

2888369
Сьогодні
Вчора
На цьому тижні
На минулому тижні
В цьому місяці
В минулому місяці
За весь час
212
1137
7808
9146
25292
29591
2888369


Ваша IP адреса:3.133.147.87