Винятково обдарованих дітей дуже мало, їх одиниці, а ось здібних, які потребують особистісного підходу – набагато більше. Кожен малюк до чогось здібний. Природа в кожного з нас змалечку заклала якісь здібності. І вони як зерно – або проросте на живому ґрунті й розвинеться яскрава, непересічна особистість, або всохне…
Тому ми, педагоги, прагнемо створити такі умови для наших вихованців, де б кожна дитина реалізувала свій творчий потенціал.
Засобами музики, художнього слова, образотворчого мистецтва педагоги нашого закладу постійно прагнуть впливати на розвиток уяви, художнього смаку вихованців, заохочують їх мислити самостійно і не ординарно.
Наступні тези допоможуть Вам зрозуміти, до якого виду діяльності Ваша дитина має найкращі здібності.
ДИТИНА МАЄ МУЗИЧНІ ЗДІБНОСТІ, ЯКЩО:
Впізнає мелодії.
Почувши музику, охоче підспівує або поспішає танцювати під неї.
Співаючи або граючи, вкладає у виконання почуття та емоції.
Розуміє і може описати словами характер і настрій музики.
Самостійно наспівує почуті мелодії.
Швидко і легко повторює ритм і мелодію.
Вигадує власні мелодії.
Навчилася або вчиться грати на якомусь музичному інструменті.
Має улюблені види музичної діяльності.
ДИТИНА МАЄ АРТИСТИЧНІ ЗДІБНОСТІ, ЯКЩО:
3 легкістю спілкується з іншими дітьми і дорослими.
Охоче виступає перед аудиторією.
Вміє добре викладати свої думки.
Прагне викликати емоційні реакції в інших, коли із захопленням щось розповідає.
Часто виражає свої почуття мімікою, жестами, рухами.
Змінює тональність і вираження голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає.
Легко копіює чиїсь пози, вираз обличчя тощо.
Пластично й органічно рухається.
Любить гарний одяг і розуміє значення вбрання для створення образу.
ДИТИНА МАЄ ЛІТЕРАТУРНІ ЗДІБНОСТІ, ЯКЩО:
Любить, коли їй читають і розповідають оповідання, історії, казки, легенди.
Ставить багато запитань, добре запам'ятовує події та їх учасників.
Здатна довго утримувати в пам'яті почуті образи і прагне використовувати їх у нових сюжетах.
Любить фантазувати.
Розповідаючи про щось, уміє дотримуватися сюжету, не втрачає основної думки.
Зображає персонажів своїх фантазій емоційними, одухотвореними, олюдненими.
Вибирає в своїх розповідях слова, які передають емоційний стан героїв.
Використовує багатий словниковий запас.
ДИТИНА МАЄ ХУДОЖНІ ЗДІБНОСТІ, ЯКЩО:
Не знаходячи слів, малює або ліпить, щоб виразити свої емоції.
Найкраще сприймає саме візуальну інформацію.
Помічає гарні предмети, любить їх розглядати, охоче відвідує виставки, музеї.
Висловлює свою думку про побачене з позиції краси, з естетичних позицій. Охоче ліпить, малює, креслить, комбінує фарби і матеріали.
Її малюнки не однотипні, а різноманітні.
Використовує різноманітні кольори (готові або сама змішує).
Не боїться малювати олівцем і застосовувати різні техніки для передачі задуму.
ДИТИНА МАЄ СПОРТИВНІ ЗДІБНОСТІ, ЯКЩО:
Дуже енергійна, увесь час хоче рухатися.
Здається, що вона ніколи не втомлюється.
Смілива, не боїться синців і шишок.
Краще за багатьох однолітків розвинена фізично.
Майже завжди прагне вигравати в спортивних іграх.
Віддає перевагу навіть безцільній "метушні" перед спокійними розвагами.
У неї є свій улюблений герой — спортсмен.
Володіє широким діапазоном рухів (від повільного до швидкого, від плавного до різкого).
Прекрасно утримує рівновагу.
Демонструє високий рівень розвитку основних рухових навичок (ходьба, біг, лазіння, стрибки, уміння кидати і ловити предмети).
НАШЕ З ВАМИ ОСНОВНЕ ЗАВДАННЯ — СВОЄЧАСНО РОЗПІЗНАТИ І ПІДТРИМАТИ РОЗВИТОК ІНДИВІДУАЛЬНОЇ СВОЄРІДНОСТІ КОЖНОЇ ДИТИНИ.
*** При підготовці матеріалу використано інформацію з відкритих інтернет-джерел.