В ГОСТЯХ У СНІГОВОЇ КОРОЛЕВИ

Опубліковано: Четвер, 15 вересня 2016, 13:08
Перегляди: 4014

4Тема: Ознайомлення з властивостями льоду: «В гостях у Снігової королеви»

Мета: ознайомити дітей з властивостями льоду: слизький, крихкий, легкий, має форму ємності, в якій замерзла вода, найшвидше тане у гарячій воді. Учити встановлювати взаємозв’язок між явищами природи на прикладі нескладних дослідів. Сприяти розвитку пізнавального інтересу та стимулювати дитячу інтелектуальну діяльність. Виховувати доброзичливе ставлення один до одного, бажання допомогти; бережливе ставлення до свого здоров’я та життя.

Обладнання: одноразовий посуд: мілкі тарілки, глибокі тарілки, ложки, стакани, білі халати, серветки.

Матеріал: тепла вода, холодна вода, кубики льоду.

Хід заняття

Вступна частина

Привітання.

-         Малята, скажіть, яка зараз пора року? (відповідь дітей)

-         Чому ви думаєте, що зараз зима? (міркування дітей)

-         Діти, сьогодні вранці листоноша приніс нам листа, але він без адреси. (вихователь виймає з конверту зображення Снігової королеви)

-         Як ви гадаєте , від кого цей лист? (відповідь дітей)

 Вихователь читає лист.

«Любі малята, запрошую вас у своє королівство, крижану лабораторію. На вас чекають цікаві відкриття. Надсилаю вам своє фото».

-         Як ви думаєте, де живе Снігова королева? (відповіді дітей)

-         Давайте пригадаємо, що таке лабораторія. (приміщення, в якому проводять дослідження)

-         Діти, а ви хочете потрапити в лабораторію?

-         А щоб потрапити туди вам потрібно заплющити очі, а я промовлю чарівні слова:

« Один, два, три, чотири, п’ять,

Починаю чаклувать,

Нумо, очі закриваймо,

В крижану лабораторію рушаймо».

-         Ось ми і на місці. Погляньте, тут все із льоду, тож будьте обережні. Давайте пригадаємо правила поведінки в лабораторії. (Вихователь показує сигнальні картки)

  1. Не можна голосно розмовляти.

-         Чому? (відповіді дітей)

  1. Не можна бігати, штовхатися.

-         Чому?

  1. Бути акуратними і уважно слухати.

-         Чому?

-         Добре, молодці. Тепер я гадаю ми можемо зайняти свої місця. (Діти одягають халати і сідають за столи)

Основна частина

-         Малята,  в цьому листі королева написала нам завдання, які ми повинні виконати.

Дослід № 1

Перевірити: лід -  слизький?

Діти беруть кубик льоду, кладуть на тарілочку і проводять пальцем по кубику. Пальчик ковзається.

-         То який лід? (слизький)

-         Якщо лід слизький, коли це може бути небезпечно?

-         Яке задоволення приносить нам лід? (розгляд ілюстрацій. Виставляється картка з результатом досліду)

Дослід № 2

Перевірити: лід крихкий чи ні?

Діти ламають шматочок льоду руками.

-         Малята, що ми з вами щойно перевірили? (відповіді дітей)

-         А де ви могли це бачити? (відповіді дітей, розгляд ілюстрацій)

-         Чи можна ходити по льоду? (припущення дітей)

-         Чому? (відповіді дітей. Виставляється картка з результатом досліду)

Дослід № 3

-         Дітки, а давайте зробимо королеві льодяний подарунок? Ось є форми. На що вони схожі? (полуниця, виноград, яблуко) Наллємо у ці форми кольорової води і поставимо на якийсь час у холодильник королеви. А потім побачимо, що ми отримаємо.

Фізкультхвилинка

Діти уявляють себе сніжинками. Імітують падання сніжинок на землю.

Дослід № 4

-         Давайте перевіримо чи тоне лід, чи ні? Візьміть глибокі тарілочки з водою і обережно покладіть кубик льоду в тарілочку. Що відбувається? (Лід у воді не тоне)

-         А що це означає? (Лід легкий)

-         А якби було навпаки? (лід би потонув у воді)

-         А хто живе у річках? (відповіді дітей)

-         І що сталося б із мешканцями річок? (вода замерзла б і рибки загинули б)

-         Отже, лід легкий і не тоне у воді і жителі річок почувають себе добре і взимку.

Виставляється картка з результатом досліду.

Дослід № 5

Нам потрібно перевірити, де швидше розтане лід: у теплій воді, холодній чи в порожньому стакані. (перед дітьми стакани з холодною і теплою водою, а також порожній стакан. Діти опускають кубик льоду в кожен із стаканів. Спостерігають, що відбувається. Відповіді дітей. Виставляється картка з результатом досліду)

-         Де ви могли таке бачити у вашому домашньому побуті? (відповіді дітей)

-         А тепер, мабуть, можна принести наші льодові солодощі.

-         Чи схожі льодяники на ці форми? (Схожі)

-         А що це означає? (коли воду налити в яку-небудь форму і поставити  в холодне місце, то вода перетвориться на лід і буде такої ж форми)

-         А малятам можна їсти так холодні льодяники? (ні, не можна)

-         Чому? (тому що можна захворіти)

-         Так, малята, правильно. Дітям це їсти не можна.

-         Діти, ми з вами виконали усі завдання Снігової королеви і можемо повертатися у садочок. Заплющуємо очі і я промовлю чарівні слова:

«Крібле, крабле, закрутись,

У садочку опинись»

Заключна частина

-         Малята, не дарма всі результати наших завдань ми зображували на ось таких чарівних кристаликах. А щоб ще краще нам запам’ятати про властивості льоду, ми маємо ці кристалики скласти у великий кристал.

Діти складають «кристалики-пазли» в одне ці і пояснюють, що означає кожне зображення.

-         То яку небезпеку несе в собі лід? (відповіді дітей)

-         Яку радість приносить нам лід? (відповіді дітей).